July 23, 2012

Progress Horror Photomanipulation


Ok tajuk photography aku ialah Split Personality Disorder.
So semalam kitorang ada presentation 2nd review,
memang nervous gila even presentation taklah formal sangat.


Tapi, Alhamdulillah lah, lecturer cakap ok dan ada yang
boleh diproceed. Ni artwork aku pasal tajuk aku ni, yang
telah siap di edit :)


 (gambar asal)

(selepas di manipulate)
1. Gambar atas ni membawa maksud seseorang yang mempunyai
dua personaliti yang sangat berbeza, dan ditunjukkan melalui
teknik reflection cermin


(gambar asal)

(selepas di manipulate)
2. Gambar atas menunjukkan bahawa kedua-dua personaliti
saling tidak mengetahui kewujudan masing-masing. Seseorang
itu tidak tahu atau tidak sedar langsung yang dia mempunyai
satu lagi personaliti yang jahat. Pisau tersembunyi di belakang
menggambarkan kejahatan yang terselindung.


(gambar asal)

(selepas di manipulate)
 3. Gambar atas menunjukkan seseorang yang mempunyai
split personality disorder dikatakan sering mengalami
gangguan 'auditory hallucination' iaitu kerap mendengar
suara-suara dalam mindanya, yang mana mereka pasti
suara itu bukan milik mereka.


(gambar asal)

(selepas di manipulate)
 4. Gambar menunjukkan bahawa kedua-dua personaliti memang tidak
akan dapat berhubung antara satu sama lain. Jadi, masing-masing
tidak dapat menahan atau membantah apa saja yang dilakukan
oleh personaliti yang lainnya.

(btw gambar ni lect aku cakap pisau tu looked funny~)


So, itu je lah progress aku setakat ni. Dan actually aku kena
shooting lagi model yang versi baik tu dan edit lagi. So,
melayang lagi lah duit aku sewa studio~ T_T







Bhaaaaaaaa !!!

(n_@)




No comments: