December 28, 2011

Print Ad Hyundai Accent (Poster Yang Paling Memenatkan Nak Buat)

Assalamualaikum and hi all's ! Okay kali ni, aku nak tunjuk asrtwork
lama aku, ianya sebuah print ad. Aku pilih kereta sebagai product yg
aku nak iklankan tu. So, aku ingat senang...rupanya agak menyesal
jugak lah macam :

"Whuaaaaa kenapa aku pilih kereta hari tu ??"

Sebab, dalam design ni ada step by step iaitu the very first and
important step is S.K.E.T.C.H.E.S yg dalamnya ada semi comp,
comp and barulah ke final. Sketches kitorang kena buat dalam A3
size, setiap A3 ada 8kotak sketches kecik-kecik (idea yg bbeza)
then A3 tu kali 4, means 8 x 4 = 32 idea harus diperah dan dilukis.
Tersangatlahhhhh payah kalau takde idea tawu........(-_-')

Then, kalau kena reject lagi lahhhhh, lecturer suruh tambah lagi
3 helai size A3, means kena buat lagi 24 idea....
So, untuk first step bagi assignment ini, alhamdulillah aku proceed.

TAPI....

Lepas satu idea daripada 32 idea tu diproceed, kitorang kena develop
pulak idea yang terpilih tu kepada 32 idea lagi.....

Alhamdulillah, aku proceed lagi,lepas tu, idea yg terpilih tu pulak
akan diwarnakan, sketches 8x idea yg dipilih tu then warnakan
pakai marker rendering yang mahal tu....kat sini aku kantoi !
3 kali aku kena ulang-alik daripada studio aku ke bilik lecturer
semata-mata nak proceed kerja, tapi 3 kali tu lah aku gagal (-_-')
Nak tau kenapa?? Meh tengok artwork nya :

Imagine, hari itu hari last untuk tunjuk kerja dekat lecturer, so
aku pon apa lagi stay studio buat sketches ni, bila dah kelam-
kabut sangat lukis apa pun tak betul. Kereta satu hal, aku
reti lukis kereta tapi nak cepatkan, senget-senget sikit lah, 
then reject, lect suruh lukis betul-betul....(-_-') dah lukis dah,
plus warna sekali ek, tunjuk lagi..alah reject lagi sebab aku
lukis tangan macam apa je..nampak je lecturer aku tu, hadoi.
Buat lagi, korang bayangkan kat atas tu ada 50 tangan manusia,
and korang HARUS siapkan sketches dan warna dalam masa
beberapa minit je...perghhhh !
Mmemang aku takkan lupa kenangan assignmnet ni..
ahaha :p

Okay itu je, thanx for read this ya ! :D sila datang lagi..



No comments: